Technologia

Jakich technologii używamy.

Laminowanie Ręczne

Jest to najprostsza metoda, a zarazem najpopularniejsza wykorzystywana przy wytwarzaniu kompozytów z laminatu. Technika polega na formowaniu w wyniku nakładania warstw zbrojenia. Dzięki tej technologii kompozyt nabiera odpowiednich właściwości.

Technologie infuzji próżniowej

Technologia, w której układamy suche zbrojenie do formy z wcześniej nałożonym żelkotem. Ułożonej także tkaniny delaminacyjnej oraz siatki usprawniającej płynięcie żywicy. Zamykamy formę w szczelnym zamknięciu worka próżniowego. Wytwarzamy podciśnienie, które zasysa żywię, następnie równomiernie nasyca zbrojenie.

Technologie RTM

Wytwarzanie laminatów w formach zamkniętych. Na początku w formie pokrytej żelkotem układamy warstwy zbrojenia i materiały przekładowe. Forma zostaje zamknięta. Następnie wtłaczamy żywicę do środka. Metoda L-RTM wspomagana jest podciśnieniem, aby przesycenie zbrojenia było bardziej wydajne.

Formy odlewnicze

Do form otwartych lub zamkniętych wlewane są odpowiednio zmodyfikowane żywice. W zależności od projektu i wymagań klienta stosujemy odlewanie grawitacyjne, rotacyjne, wspomagane ciśnieniem.

Frezowanie CNC w 5 osiach płynnych

Posiadamy 5 osiową frezarkę, która pozwala na obróbkę skomplikowanych kształtów. Produkujemy modele i prototypy z wielką dokładnością do 0,01 mm. Powierzchnia robocza maszyny wynosi 4100x2100x1000. Frezarka pracuje na programie CAM, który jest bardzo precyzyjny. Obróbka zadanych kształtów wykonywana jest na bazie modeli CAD i Mesh. Frezujemy w styropianie, styrodurze, płytach MDF, drewnie, materiałach drewnopodobnych, piankach poliuretanowych i tworzywach sztucznych. Także wykonujemy frez w aluminium i mosiądzu.

Systemy żywic spienionych

Żywice spieniające przeznaczone są do wytwarzania bardzo lekkich, stabilnych wymiarowo laminatów konstrukcyjnych, które dodatkowo mogą charakteryzować się wysokim stopniem uniepalnienia. Ze względu na możliwość różnorodnego kształtowania i barwienia BÜFA®-Foaming Resin Systems może być stosowany zarówno do produkcji detali stosowanych w pojazdach transportu pasażerskiego, produkcji środków transportu wodnego jak i przy budowie elektrowni wiatrowych oraz w wielu innych gałęziach przemysłu. Zastosowanie w transporcie lekkich detali znacząco wpływa na obniżenie kosztów paliwa. Technologia żywicy spienianej BÜFA®-Firestop S 900 pozwala na wytworzenie bardzo lekkich konstrukcji laminatowych spełniających najbardziej rygorystyczne wymagania niepalnościowe stawiane w branży transportowej (np. EN 45545 HL2).